Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Christina Bratt - 23 december 2014 08:57

Vi tillhör dom 3% som firar jul med goda vänner. Vi åker till Mödänge och firar med Fagerheds. God mat och paketleken, kan det bli bättre. Men först lite OJ träning på julafton med mina Karmavänner.

Av Christina Bratt - 1 december 2014 07:14

har i helgen träffat vänner från träningsresan i Portugal. På fredagkvällen såg vi Tobias Karlsson dansshow Ingen dans på rosor, så himla bra. Maten var god och champagnen. Lördagen tillbringade jag och Karin på ABBA museumet. Sen tåg hem...hm, tåget startade i tid, sen stående i en timme pga folk på spåret i Karlberg. Tur mannen var villig att hämta mig i Gävle. En dag kvar på helgen, 1 advent började med träning på Karma och avslutades i Jättendal med dans till Donnes. Nu väntar en ny härlig vecka.

Ingen dans på rosor, härlig musik och fantastisk dans för att inte tala om kläderna

Tobias Karlsson känd från Springtime travel, Bollnäsess eller var det nåt dansprogram

Missa inte ABBAs museum...inte bara deras musik.

Av Christina Bratt - 22 november 2014 20:08

ytterligare ett millopp avverkat. Jag och 40000 till har idag sprungit nere i tunnlarna till Norra länken. Den chansen kommer aldrig tillbaka. Trevligt arrangemang, inget trångt när vi sprang, de som ville fram, kom fram och de som gick höll till höger.

Gudrun och jag innan start, mitt tredje millopp. Gudrun har sprungit MÅNGA lopp. Fina västar fick vi och vantar. Lite kyligt i luften.

Hur mycket folk som helst, vilka träffar jag på om inte mina Karmavänner...vi karmaiter är överallt

Mycket underhållning, David Lindgren, även Martin Stenmark. Tyvärr ingen bild på honom

Uppvärmning med Carl Dyall och Rennie Mirro, det svängde verkligen. Efter den frös nog ingen

Vi gick i mål samtidigt, Gudrun sprang i kapp mig.

Här firar vi med champagne och jordgubbar doppade i choklad. Lite Arbrå pepparkakor också. Nu mätta och nöjda efter att även ikväll ätit indisk mat. Nu så mycket bättre....

Av Christina Bratt - 2 november 2014 23:58

Idag är det tre år sedan som Gustaf åkte ambulans till Gävle sjukhus. Det var början på en tuff period i våra liv. 9 veckor på intensiven där flera av veckorna var " vi tar en timme i taget" och "det är stabilt dåligt". Det blev 9 veckor på intensiven totalt drygt tre månader på sjukhus. När han kommer hade vi både rullstol och rullator med oss. Han hade tränat att gå 16 trappsteg för att kunna ta sig upp på övervåning. Och nu...lever vi verkligen hela tiden.
Efter 20 års uppehåll med dansen så har vi åter börjat och det är det bästa vi gjort, och ikväll har vi varit till Jättendal. Det var en magisk kväll, nästan så man blir religiös. Så dansanta herrar...när det bara stämmer, vartenda steg. Flera av mina favoriter var där och jag träffade på folk från Långsele, så himla kul. Även Yesterday gjorde sig påmind. 3,5 timmes dans är bra både för kropp och själ.

Av Christina Bratt - 14 oktober 2014 10:01

När vi klev på bussen i Bollnäs för en vecka sedan kände jag inte alla och nu är vi enenda stor familj. Blandade åldrar, vilket härligt gäng. Vilket klokt beslut av oss att följa med, nu är vi fulltankade med energi glädje och kärlek. TACK ALLA UNDEBARA KARMAITER. svett, träningsvärk, pust, stön, sol, mat, berg, steg, sandslott, tävling, burpees, Tabata, vatten, aj, smärta, vila, egen tid, glass, godis, mera vatten, tidiga kvällar, tidiga mornar....nu åker vi hem

När jag körde RPM, gick min käre man upp till fyren men Marie och Fia. En nätt promenad uppför, drygt 1,5 mil

Av Christina Bratt - 11 oktober 2014 22:43

här tränas det som bara den, igår körde vi Tabata med Magda och MBT med Henke. Det var inga vilopass precis. Sen körde jag ett dansaerobicspass med Playitas. Sandslottstävling hanns också med. Idag blev lite fel på tiden. Vi kom ner till frukost 6.40 istället för 7.40...tröttsamt, sen kom jag en timme för tidigt till step passet. Drog in till huvudstaden innan pumpen. Alla är kvällströtta, nu är det bara några dagar kvar. Men karmaresa verkar det bli även nästa år. Då får ni passa på ni som inte följde med nu

Igår kände vi oss ensam till frukost...alla bara sover och sover

Idag fick vi sällskap av två till, gissa vilka

Men på kvällen är alla med en stund, väldigt kvällströtta karmaiter på den här resan

Tabata, och spindelmannen

Sandslottstävling...fyra lag kämpade hårt

Bad hinns också med

MBT, hur jobbigt som helst

Härligt efteråt

Samkväm hos Henke och Sara innan middag

Svårt, svettigt steppass

Tid för lite shopping

Plexus och Freja

Av Christina Bratt - 9 oktober 2014 22:31

idag hat gruppen gjort olika saker. En liten grupp började morgonen med powerwalk upp på berget. Jag och Gustaf gick till grannbyn över berget, magisk utsikt. Liselotte och Fia cyklade till byn där vi stämde träff. En grupp åkte till en fantastisk strand. Några var kvar här. Just nu står det 37108 steg på stegräknaren... Innan middag blev det ett aerobicpass och sedan värsta skönaste crossfitpasset.

Grymmaste gänget på "morgonpromenad"

Lite senare, var det vår tur att komma upp på berget

Elefant på rummet när vi kom tillbaka

Efter väl genomfört crossfitpass

Lite surftime

Lite samkväm innan det blir natt

Av Christina Bratt - 8 oktober 2014 22:11

Kort rapport från oss på Playitas. Efter en lång resa med ett härligt Karma Flow pass, åt vi middag. Sen var det helt plötsligt bara jag och Gustaf kvar...alla andra gick och la sig. Laddade inför första träningsdagen. Har hunnit med tre pass, cirkelträning, core och kettlebell.

Morgonpromenad innan solhälsningen

Instruktioner innan tufft pass med Henke

Kettlebellpass

Gott med mat efter en hård arbetsdag