Alla inlägg under februari 2015

Av Christina Bratt - 14 februari 2015 19:20

Var ett tag sen... Även det här året verkar bli ett kanonår. Att man kan ha det så bra som jag och min käre man har det. 2015 är året när vi lämnar Glösbo och säljer den släktgård som Gustaf ägt sedan han var 17 år. Allt har sin tid, och Petter tycker att det är helt rätt. Nu rensas det, dit vi flyttar är det ett förråd på 3 kvm. Men innan flytt ska jag hinna med en träningsresa till Portugal och en tripp till Gotland för att umgås med vänner från förr.

I torsdags fick kom brevet vi väntat på, 15 juni är det inflytt i vår nya lägenhet. En fyra på sjätte våning med en fantastisk utsikt. Där kommer vi att trivas. Nu ska det bestämmas - vad ska vi ta med oss??? Våra närmaste grannar blir Anki och Göran, som vi lärt känna tack vare Karma och Itrim. Trevliga grannar ser vi fram emot.

Idag var Stig här och hämtade en massa till auktion på Stigsro i Arbrå. Dom här dagarna har jag hittat saker som jag inte sett på de 25 år jag bott här. Han kommer tillbaka, fick inte plats med allt.

Sen kom Ingela och Åsa från Glösbolagret, fd Glösbomöbler. De har startat ett socialt företag och köpte en del saker. Öppnar gör de den 28 februari. Jättespännande, och kul att saker kommer till användning. Jag vet vad ska göra den 28 februari. Såg en bild på så fina pallar som de köpt in.

Knopphängare, oj vad många jag hittade...och många fler finns det. Tina behöver du några fler?

Ovido - Quiz & Flashcards