Alla inlägg under november 2014

Av Christina Bratt - 22 november 2014 20:08

ytterligare ett millopp avverkat. Jag och 40000 till har idag sprungit nere i tunnlarna till Norra länken. Den chansen kommer aldrig tillbaka. Trevligt arrangemang, inget trångt när vi sprang, de som ville fram, kom fram och de som gick höll till höger.

Gudrun och jag innan start, mitt tredje millopp. Gudrun har sprungit MÅNGA lopp. Fina västar fick vi och vantar. Lite kyligt i luften.

Hur mycket folk som helst, vilka träffar jag på om inte mina Karmavänner...vi karmaiter är överallt

Mycket underhållning, David Lindgren, även Martin Stenmark. Tyvärr ingen bild på honom

Uppvärmning med Carl Dyall och Rennie Mirro, det svängde verkligen. Efter den frös nog ingen

Vi gick i mål samtidigt, Gudrun sprang i kapp mig.

Här firar vi med champagne och jordgubbar doppade i choklad. Lite Arbrå pepparkakor också. Nu mätta och nöjda efter att även ikväll ätit indisk mat. Nu så mycket bättre....

Av Christina Bratt - 2 november 2014 23:58

Idag är det tre år sedan som Gustaf åkte ambulans till Gävle sjukhus. Det var början på en tuff period i våra liv. 9 veckor på intensiven där flera av veckorna var " vi tar en timme i taget" och "det är stabilt dåligt". Det blev 9 veckor på intensiven totalt drygt tre månader på sjukhus. När han kommer hade vi både rullstol och rullator med oss. Han hade tränat att gå 16 trappsteg för att kunna ta sig upp på övervåning. Och nu...lever vi verkligen hela tiden.
Efter 20 års uppehåll med dansen så har vi åter börjat och det är det bästa vi gjort, och ikväll har vi varit till Jättendal. Det var en magisk kväll, nästan så man blir religiös. Så dansanta herrar...när det bara stämmer, vartenda steg. Flera av mina favoriter var där och jag träffade på folk från Långsele, så himla kul. Även Yesterday gjorde sig påmind. 3,5 timmes dans är bra både för kropp och själ.

Ovido - Quiz & Flashcards