Alla inlägg under december 2013

Av Christina Bratt - 30 december 2013 12:05

Började året med en kryssning i Asien...vad mer kan man säga.

Åter i Sverige så blev det Karma för hela slanten. Har tappat räkningen på alla träningspass som genomförts under året. Många nya vänner har jag/vi fått. I december var det Karmafesten där jag fick en utmärkelse som årets inspiratör. Oj, det kändes stort och hedrande.

Håller med det är lättare än du tror.

Återträff med min klasskompisar från Härnösand, vi hade inte träffas alla tillsammans sedan slutet på -80 talet. En av årets höjdpunkter, allt jag gjort har varit höjdpunkter

Firade 50- årsdagen på Playitas Fuerteventura. Eget hus med uppvärmd pool så att även min käre make skulle simma lite. Maten var inte det bästa men träningen var kul.

Vårruset, sprang hela vägen. Hade stöd av bästa Tina. Vårt lag ställer även upp 2014.

På svenska flaggans dag var det champagnebrunch i en fantastiskt sommarväder. Passade på att fira min födelsedag. Drack champagne hela dagen. Den 1 juni var vi i Östersund och firade Annelis 50 - årsdag.

Under semestern hann jag och Gustaf med både Malmö, Köpenhamn, Helsingfors och Stockholm. Intrimcenter finns lite överallt.

50- årsfirandet fortsatte när bästa bror med familj kom en helg i juli. Jag passade då på att baka mormor/farmor kakor. Underbar helg när vi gick igenom foton från mamma och pappa

Mycket träning blev det under sommaren

Lite sh'bam dans på grillnatta

Freluga trädgårdsscen, fantastiskt. Men inte bara musikkvällarna utan även alla tillfällen med olika träningspass som Oscar Jöback ledde. Längtar redan till sommaren 2014.

Jag sprang tjejmilen... Det hade jag aldrig trott. Vid min sida hade jag bästa Anki. Vi kämpande tappert i värmen.

Personalshopper - en av presenterna. Vad kul det var. Blir fler gånger

Vinvandring i Toscana. Hur bra som helst. Blir fler såna tillfällen

Hinner bara hem från vinvandringen så vann jag en resa till Portugal - träningsresa. 27 träningspass på en vecka. Så kul, lärde känna nya människor. Den veckan gav mersmak.

Var även med i Bollnäs nytt... 200 kilo hade vi tillsammans gått ner

Året avslutades med träning... Har därför kunnat unnat mig en del choklad. Detta var en summering av mitt fantastiska år.

Av Christina Bratt - 22 december 2013 20:22

Det finns flera utmaningar i år, hitta nya traditioner eftersom vi inga har längre. Fram till 2007 hade jag alltid (förutom ett år) firat i Långsele med mamma och pappa. Vi hade alltid värsta julen med starka traditioner. Samma lika varje år. Mina föräldrar var stora fan av julen. Vi andra hängde på. 2008 var min pappa i livets slutskede och dog några dagar efter jul, efter det har ingen jul varit den andra lik. I fjol åkte vi på kryssning till Asien, men nu är det dags att försöka hitta egna traditioner hemma vid och det känns riktigt bra, granen är klädd, skinkan provsmakad, likaså med knäcken. Paketen inslagna och en del av mamsens kakor bakade. Det kommer att bli en bra jul trots att mina kära föräldrar fattas oss.
Men den största utmaningen är kaloriintaget - hur ska det gå, vilken strategi ska jag välja. Jag har bestämt mig ingen viktuppgång och då finns det bara ett val RÖRA SIG VARJE DAG, 10 000 steg och äta med måtta. Jag kan äta allt men inte alltid. Enklast är att avstå från alkohol så det valet är enkelt för mig. Godis är svårast men några bitar ska jag unna mig. Sen har jag bokat in mig på pass på bästa Karma och över nyår har Lucas bestämt att vi ska träna tillsammans, familjerna Ternqvist och Bratt.
På Karmafesten för några veckor sen fick jag en otroligt fin utmärkelse "årets inspiratör". Vilket fint pris, jag är så stolt, men det är också ett ansvar att få ett sånt pris. Nu har jag krav att fortsätta vara en god förebild och inspiratör. Ska göra mitt bästa. Men jag har god hjälp av alla fantastiska vänner på Karma, vilken inspiration jag får av alla där. TACK ALLA!
God jul på er!

I senaste numret från Itrim finns mitt namn omnämnt, men hänvisning till Facebook, de hade frågat om de fick använda ett av mina citat och jag trodde det var "jag har ansträngt mig men det har inte varit ansträngande", men det var det inte.

Av Christina Bratt - 11 december 2013 22:01

I september förra året fick vi uppdrag att skriva ett brev till oss själva, daterat september 2013. Hur skulle jag kunna skriva ett brev om hur livet skulle vara nu i höst. Jag antog utmaningen, det enda som jag kom ihåg var att när jag nått målvikten skulle jag köpa en Desigualklänning. Idag när jag kom på att det var dags att läsa, var det lite kusligt. Läste flera gånger, skrev jag verkligen detta i fjol, kändes som det var nu i höst. Hur kunde jag ifjol veta hur det skulle bli. Eller har mitt undermedvetna hjälpt mig...då är jag evigt tacksam för mitt undermedvetna.

"Brevet till mig själv. 2013 09 22, men skrivet 2012 09 22

Ja, nu är det drygt ett år sedan som jag och Gustaf bestämde oss för att ta tag i våra liv. Vi var less på att vara soffpotatisar. Sedan hade vi också fått oss några tankeställare pga av Gustafs svåra sjukdom.
Redan på hälsoanalysen när jag gick en engelsk mil kände jag den där kicken av pulshöjning.
Då var varje måltid som om det var sista gången vi fick mat. Det var inte bara att vi tyckte om mat, vi tyckte om mycket mat. Idag har vi hittat balansen i ätandet. Men det har varit en kamp, hela tiden har vi påmint varandra, allt för att inte falla in i våra gamla vanor. Två stora utmaningar har vi haft när det gäller ätandet. Jul- och nyårskryssningen i Asien - har aldrig sett så mycket mat, men det fanns mycket nyttigt som var gott och vi var duktiga på att träna.
Andra utmaningen var sommaren. Ibland åkte vi dit men tvingade in oss i våra nya vanor. Utan Karma Träningscenter med dess fantastiska personal hade det aldrig gått.
När jag tittar mig i spegeln och ser att drygt 60 smörpaket fett har jag tagit bort, då känner jag bara WOW. Här står jag i min nya Desigual klänning, som jag har längtat. Jag känner mig så nöjd och tillfreds med mitt nya jag. Vilken 50 års present jag gett mig själv.
Även från omgivningen får jag komplimanger, en del som inte sett mig på ett tag hajar till, de känner inte igen mig. Även jag hajar till.
Nu orkar jag med vardagen på ett annat sätt, är pigg på ett helt annat sätt. Det som är mest fantastiskt är att vi gjort det tillsammans och att det är så himla roligt att träna.
All tid, ansträngning och pengar - det har verkligen varit och är värt det.
Svårigheterna som jag ser och det jag oroar mig för är att falla in i gamla mönster därför har jag tecknat avtal för ett år till. Det känns tryggt. Kan inte förstöra detta.

Tänk på vad du äter - det finns mat även i morgon och fortsätt att röra på dig"

Av Christina Bratt - 5 december 2013 20:11

Vi hade fått äran att planera en hemlig resa för våra vänner. Ganska roligt att inte veta fart man ska. Bäremos och Prihms hade ingen aning vart vi skulle. Hamnade på Frägsta kulturgård utanför Hudiksvall. Vilken pärla. Åk dit, en upplevelse utöver det vanliga. Att vistas i den gamla miljön och äta fantastisk italiensk mat var super. Det finns endast 4 rum att bo i och vi bokade tre av dem. På kvällen när vi åt var det vi 6 och ett sällskap till på 5 personer. Vilken service till detta fantastiska julbord. Blir en tripp till Frägsta i sommar också. Först vinvandring i Toscana och sen denna helg, undrar vad vi hittar på nästa gång. Fast då är det herrarnas tur att planera...spännande

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards