Alla inlägg under juni 2014

Av Christina Bratt - 21 juni 2014 14:08

Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra så vi bestämde oss för att åka mot Stockholm, favoritstaden. Min man samlar på två saker så då passade vi på att utöka samlingen

Utökade samlingen med ett Classe till, närmare bestämt i Uppsala. Alltid finns det nåt i vårt hem som finns hos Classe

Efter att ha gått där bland de andra affärerna var vi hungriga och åt något som det var evigheter sen...pizza och pasta. Nja, det var it e så gott som jag kommer ihåg, men mätt blev jag. Sen blev det incheckning på hotell vid Arlanda stad. För att svida om

Mot Stockholm och Skansen, självklart skulle vi dansa lite men först...

Lite picknick, men pga av kylan fick vi äta i bilen, det här var mycket godare än pastan och pizzan

Hallå, var är allsången, fel dag...

Ute i god tid, hann med kaffe innan dansen började, men vad kallt, tur det fanns filtar och infravärme

Åter på hotellet för några timmars sömn

05.30, när solen går upp är vi på väg hem igen

Dygnet avslutades med 2 pass i Freluga, express yourself och plyometrisk träning. Nu är det dags att fira vår 23-åriga bröllopsdag, det gör vi genom att åka och gratta Rikard som fyller 23 år. Sen får vi se om det blir någon utflykt i kväll eller kanske soffhäng...

Av Christina Bratt - 16 juni 2014 21:52

Fitnesstestet nummer två är genomfört. Alldeles förvånad över vad jag ökat, på varje övning var det en bra ökning. Det är synd att burpees är sist. Svårt att göra många under en minut när man redan har blodsmak i munnen. Tänk att jag ska bli 50 år innan jag utmanar mig som jag gör, förut har jag alltid gett upp när det tagit emot. Något har hänt men min mentala styrka och vilja. Det är så häftigt att känna att man orkar springa flera km. Kommer ihåg när man gick i skolan och skulle springa 2,5 km, det orkade inte jag utan gick och förstod inte hur andra orkade.
Fick en fråga idag när jag vat på mitt kära Karma för att dansa sh'bam. Är det inte många som tycker att du tränar för mycket? Mitt svar är, det finns nog de som tycker det men jag bestämmer själv vad jag gör med mitt liv. Har man suttit i soffan i många år har man mycket rörelse att ta igen och jag hinner fortfarande sitta i soffan.
Motionsdansen är inte heller helt fel, igår var vi till Hudiksvall och i fredags Bergvik och dansade. Det blev väl ca 13000 steg, bara under dansen. Roligt med ett gemensamt intresse som är så bra för både kropp och själ. Så här bra kondition har jag aldrig haft - och det är så skönt att ha det, jag mår verkligen superbra. Imorgon blir det plyometrisk träning i Freluga, den är grym, tur att det bar är drygt 30 minuter.

Teknikträning i Freluga för att få till ett bättre löpsteg. Vi är en härlig grupp som sliter tillsammans

Oscar, som hjälper oss att toppa formen. Han är får oss att göra det lilla extra.

Av Christina Bratt - 8 juni 2014 19:59

Har ont på många ställen i kroppen. Det har varit 6 intensiva pass på 30 - 45 minuter. Började på måndagen med ett fitnesstess med 7 olika övningar, där jag skulle göra så många repitioner som möjligt under 1 minut. Värst var power jump. - vidrig övning. Burnes är ingenting, lätt spm en plätt. Testet ska göras om var fjortonde dag. Bara uppvärmingen var häftig, snacka om hög puls.
Plyometriskträning var det på tisdagen ute i Freluga. Det innebär att man är i luften mest hela tiden, onsdag kondition och styrka, torsdag var det dags för återhämtning. Återhämtning var bl a mjölksyreträning, tufft, men skönt när det är klart. Fredag kondition, då åkte tv ut och jag och Tina kämpade på ute i trädgården. Lördag regn, åter Freluga och plyometrisk träning, men se det blev det inte. Löpträning, Gud vad bra det var, lärde mig jättemycket. Ut och spring. Idag vilodag, alla söndagar kommer att vara vilodagar. Min sammanfattning, korta men tuffa och krävande pass där alla gör utifrån sin förmåga. Det går inte att hålla Oscars tempo, bara ibland. Tränar i grupp tre gånger och själv tre gånger. Eftersom jag är en gruppmänniska är detta ett superbra upplägg för mig. Sedan är det inte helt fel att bli ledd av Oscar Jöback som är ödmjuk men tuff och på nåt vis får en att ta i lite extra.
Sen har jag varit in och dansat och kört Core på Karma, mycket bara för att få andas lite Karma luft, men jag tror nu att det blir sommarlov från Karma och satsar på Freluga i sommar. Två kvällar med styrdans har också hunnits med, inte konstigt att jag bara vill vara idag och njuta av solen och värmen.

Av Christina Bratt - 3 juni 2014 21:54

Sitter och njuter av apelsin och kesella efter ett intensivt träningspass i Freluga. Det var grymt, och det kommer varje pass att vara. Men vad skönt det är efteråt, och jag återhämtar mig snabbt. Fitnesstestet som jag gjorde igår morse var tufft, och nästa gång ska jag orka minst en mer av varje övning. Idag var det plyometrisk träning, helt nytt för mig. JOBBIGT så det räcker, dom sista 30 sekunderna orkade jag knappt. Tur att man kört lite rörlighetsträning med Dennis på Karma i vinter, det hade jag nytta av idag.

Ska i november träffa några av mina nya vänner från träningsresan i Portugal, vi ska gå och se Tobias Karlsson föreställning En dans på rosor. Upptäckte att jag då ska springa Tunnel run dagen efter. Livet är härligt och är till för att levas, hela tiden. Är så häftigt att ha gått från att vara värsta soffpotatisen till att vara så aktiv i både vardagsmotion och träning. Det är aldrig försent att förändra sitt liv och ta kommandot över latmasken.

Av Christina Bratt - 1 juni 2014 21:05

För två år sedan hade jag nog inte ens funderat på det äventyr jag nu ger mig in på. Vi är ett gäng tjejer i olika åldrar som ska vägledas och stöttas av Oscar Jöback. Det är ett svettigt träningsschema. Har precis gått igenom de 6 dvd-filmerna som ingår. Alla övningar är inte så roliga men ack så bra. Idag träffades vi vid trädgårdsscenen i Freluga i strålande sol för lite snack, mätning och fotografering. Vi blir ett härligt gäng. Imorgon kör jag igång med fitnesstestet som sen ska göras var 14:e dag. Träning i Freluga tisdag, torsdag och lördag, sen tre dagar på egen hand. Vilken sommar det kommer att bli. Ska även hinna med att dansa, dricka lite vin, njuta av sommaren, äta jordgubbar och kanske lite choklad. Äntligen är sommaren här.

Ovido - Quiz & Flashcards