Alla inlägg under april 2014

Av Christina Bratt - 29 april 2014 21:49

Springa är inte min grej, trodde jag. Nu tycker jag att det är ok, inte mitt första val när det gäller träning, men roligare än jag nånsin hade trott. Har jag gått med i Karmas nybörjargrupp för oss som vill bli bättre på att springa. Nu vet jag vad jag ska göra på söndagarna fram till midsommar. Några nya lopp är jag anmäld till, förutom vårruset och tjejmilen. Jag ska inte bara springa i sommar, det ska bli en hel del dans med min käre man också. Sen blir det en del annat också

Vårruset den 20 maj blir första utmaningen. Samma lag som förra året, BUKARNA. Tyvärr ingen Tina med som flyttar till sin kärlek i Växsjö, istället kommer Kajsa med.

Ett nytt lopp för mig, midnattsloppet den 16 augusti i Stockholm. Ska springa tillsammans med mina vänner från fd aktieklubben Sparring.

Tjejmilen, den 7 september. Vill förbättra tiden. Då blir det med Anki, Gudrun, och Tina. Vårt mål är att vinna resan till New York och tjejmilen där 2015.

Sista loppet för året blir den 22 november, Eva-Karin frågade mig före jul om jag skulle vara med. Springa i tunnlarna innan de släpper på trafiken vid norra länken. Det blir en gång och aldrig mer, klart man ska vara med på det. Även Gudrun ska springa. Sen några vänner från Karma.

Av Christina Bratt - 14 april 2014 06:58

Ännu en fantastisk helg, jag tar verkligen vara på livet. Fredagkvällen njöt jag av att lyssna på Marie Fredriksson på Gävle konserthus. Man blir både rörd och berörd av henne, starkt att stå på scenen. Klart man får perspektiv på livet och är tacksam för varje dag, cancer är en grym sjukdom. Både hon och Klas Ingesson, som var på tv i lördags, gör det enklare att ta till vara på livet. Lördagmorgon började jag med ett RPM pass och sen ett härligt Sh'bam pass. Bättre kan det knappast bli. Hälsade på goda vänner på kvällen. Pigg som sjutton på söndagmorgon, bakade lite bullar, rulltårta och matbröd, kl åtta var det klart. Härligt väder ute och trädgårdsarbete, vad det växer och knakar. Bäste storebror med fru kom förbi på väg till Uppsala. Eftermiddagen och kvällen ägnades åt dans. Först buggkurs i Bollnäs, sista gången. Hem och byta om för motionsdans i Söderhamn. Dans är så himla kul...och bästa motionen 22 000 steg. Ny härlig vecka som väntar och käre sonen kommer hem, längtar.

Av Christina Bratt - 5 april 2014 14:33

Det var en gång för länge sedan ett ställe som heter Yesterday danspalats, dit åkte tre norrlandstjejer en lördag i slutet på 80 talet efter att ha ledsnat att hänga på café opera. Jag, Gudrun och Carina hade så himla kul på Yesterday. Vad vi dansade och hela tiden nya dansanta norrlänningar som var på kurs i Stockholm och passade på att åka till Brottby. En gång var det en kille i vta byxor och Kalle anka skjorta som var där, dansant som bara den. En bonde från Glössbo, som åkte överallt och dansade, riktig dansgalning. Efter en tid flyttade jag till honom och bor där än. Tyvärr slutade vi dansa under ett antal år, men har i vår börjat igen. DET ÄR SÅ HIMLA ROLIGT. Vi har gått grundkurs i Lindy Hop, tyvärr ingen fortsättning i Bollnäs så mu åker vi till Hudiksvall för det. Sen buggkurs, man buggar på ett annat sätt nu än förr. Men jag vet inte vad jag tycker om Åhejbuggen. Foxstrot är inte heller som förr, detta gnussandet. Som tur är finns motionsdansen i Söderhamn, där är det precis som för 20 år sedan. En sak skiljer sig, förr fanns det en skylt som det stod damernas på, den är borta nu. Numera är det demokratiskt. Om jag är en dansgalning så är det vara förnamnet mot min man...han tar fram Youtube-klipp på Lindy hop så vi kan träna. Men häromdagen hittade jag något som gjorde mig alldeles nostalgisk, dansprogram från 1976, Forsmonöjet.

Hittade även på Hullsta gård. Sommaren 1976, nyss fyllda 13 år och jag fick åka på dans till Forsmo. Fem gånger var jag där och Vikingarna var första dansbandet jag dansade till. Oj, vad många gånger jag varit där...inte bara där, åkte överallt och dansade i Ångermanland och Jämtland.

Samlade på dansbandskort gjorde jag också...min älskade mamma sparade dessa under alla år och det var riktigt kul att hitta detta. Så nu ska här dansas efter alla år i soffan.

Ovido - Quiz & Flashcards