Alla inlägg under oktober 2014

Av Christina Bratt - 14 oktober 2014 10:01

När vi klev på bussen i Bollnäs för en vecka sedan kände jag inte alla och nu är vi enenda stor familj. Blandade åldrar, vilket härligt gäng. Vilket klokt beslut av oss att följa med, nu är vi fulltankade med energi glädje och kärlek. TACK ALLA UNDEBARA KARMAITER. svett, träningsvärk, pust, stön, sol, mat, berg, steg, sandslott, tävling, burpees, Tabata, vatten, aj, smärta, vila, egen tid, glass, godis, mera vatten, tidiga kvällar, tidiga mornar....nu åker vi hem

När jag körde RPM, gick min käre man upp till fyren men Marie och Fia. En nätt promenad uppför, drygt 1,5 mil

Av Christina Bratt - 11 oktober 2014 22:43

här tränas det som bara den, igår körde vi Tabata med Magda och MBT med Henke. Det var inga vilopass precis. Sen körde jag ett dansaerobicspass med Playitas. Sandslottstävling hanns också med. Idag blev lite fel på tiden. Vi kom ner till frukost 6.40 istället för 7.40...tröttsamt, sen kom jag en timme för tidigt till step passet. Drog in till huvudstaden innan pumpen. Alla är kvällströtta, nu är det bara några dagar kvar. Men karmaresa verkar det bli även nästa år. Då får ni passa på ni som inte följde med nu

Igår kände vi oss ensam till frukost...alla bara sover och sover

Idag fick vi sällskap av två till, gissa vilka

Men på kvällen är alla med en stund, väldigt kvällströtta karmaiter på den här resan

Tabata, och spindelmannen

Sandslottstävling...fyra lag kämpade hårt

Bad hinns också med

MBT, hur jobbigt som helst

Härligt efteråt

Samkväm hos Henke och Sara innan middag

Svårt, svettigt steppass

Tid för lite shopping

Plexus och Freja

Av Christina Bratt - 9 oktober 2014 22:31

idag hat gruppen gjort olika saker. En liten grupp började morgonen med powerwalk upp på berget. Jag och Gustaf gick till grannbyn över berget, magisk utsikt. Liselotte och Fia cyklade till byn där vi stämde träff. En grupp åkte till en fantastisk strand. Några var kvar här. Just nu står det 37108 steg på stegräknaren... Innan middag blev det ett aerobicpass och sedan värsta skönaste crossfitpasset.

Grymmaste gänget på "morgonpromenad"

Lite senare, var det vår tur att komma upp på berget

Elefant på rummet när vi kom tillbaka

Efter väl genomfört crossfitpass

Lite surftime

Lite samkväm innan det blir natt

Av Christina Bratt - 8 oktober 2014 22:11

Kort rapport från oss på Playitas. Efter en lång resa med ett härligt Karma Flow pass, åt vi middag. Sen var det helt plötsligt bara jag och Gustaf kvar...alla andra gick och la sig. Laddade inför första träningsdagen. Har hunnit med tre pass, cirkelträning, core och kettlebell.

Morgonpromenad innan solhälsningen

Instruktioner innan tufft pass med Henke

Kettlebellpass

Gott med mat efter en hård arbetsdag

Av Christina Bratt - 5 oktober 2014 11:59

Nu var det tänkt att jag skulle avsluta mitt medlemsskap med Itrim, två år har gått och jag är 35 kilo lättare. Har hållit den nya vikten i 1,5 år. Men som jag sagt tidigare det är en ständig kamp för att fettcellerna inte ska segra. Hade min sista hälsouppföljning i fredags och bestämde då att fortsätta med itrim genom att väga mig en gång i månaden och två hälsouppföljningar per år. Att lägga om livsstil är inte enkelt, att gå ner i vikt är enkelt, men att hålla den nya vikten är ett arbete som fortsätter hela livet. Att förhålla sig till den nya vikten och livet så att det blir en del av vardagen är inte lätt. Men det går om man jobbar med att förändra beteendet. Sen måste man bli medveten om vad som triggar igång fel matbeteende, vill jag äta mer som måste jag röra mig mera eller dra ner någon annan dag. Gäller att ha koll på det. Är ofta förvånad över att jag har varit så uthållig i det hör arbetet, jag lessnar aldrig. Jag har provat att gå ner i vikt förr, men stått ut 3 månader. Jag var nu mentalt redo för att göra en långsiktig förändring och hittade världens bästa koncept, Itrim tillsammans med Karma träningscenter.

Itrim är verkligen ett suveränt koncept, man går in och gör som dom säger, då är det enkelt. De tre M är viktiga. Helheten är avgörande, det är inte bara maten. Maten - mindre fett och socker, handlfatemetoden fungerar. Inget räknade av kalorier, och vikten av att äta regelbundet gör att jag mår bra. Sen finns det bra recept i kokböcker och Itrims olika måltidsersättningar är bra, själv gillar jag mest deras shakes. Bra att ta till om det kör ihop sig. Sen har vi motionen, från att ha varit värsta soffpotatisen så tränar jag mycket numera. Både vardagsmotionen och ombytt träning. Det är slut på att åka hiss och rulltrappor. Parkerar alltid bilen långt bort när det är möjligt. Motivationen, oj vad viktigt. Om jag inte ändrar mitt beteende och förstår att det är i huvudet det ska förändras så är det lätt att misslyckas.

Karma har verkligen blivit mitt andra hem. Anna och Carmen som stöttat mig genom min förändring. Jag har haft turen att ha båda två, en på gruppträffarna och en som rådgivare. För mig har det varit bra, de är så olika och jag har därför fått input på många sätt än om jag bara haft en av dom. Sen alla de andra som jobbar på Karma som har stöttat och stöttar. Jag gillar att träna i grupp och testar olika saker och vill ha många olika instruktörer för då utvecklas jag mest. En atmosfär som är välkomnande, inget snobberi. Det var tur att Karma öppnade för drygt två år sedan.

Utan alla nya VÄNNER på Karma hade det aldrig gått, vi peppar och stöttar varandra. Delar med oss av våra svårigheter och framgångar. Så många nya vänner som jag fått sen jag började på Karma värmer i mitt hjärta. Det är inte så att jag lärt känna en massa nya människor, utan ni har verkligen blivit mina VÄNNER.

Förra våren insåg jag att sommaren skulle bli den stora utmaningen, för mig var det självklart att träna på sommaren. I slutet av förra sommaren vågade jag mig ut till Freluga, fick inte med mig någon, så jag åkte själv. Där träffade jag Oscar Jöback, det blev en ny dimension i träningen. Sen hade jag turen att även få träna med honom förra hösten i Portugal. Vi Bollnäsbor har sån tur att han bor i Freluga under sommaren. Den här sommaren hoppade jag på toppform 60 dagar, oj vad tufft men så roligt. En fantastisk sommar med mycket träning och ännu fler vänner har jag fått. Oscar sitter på min axel och säger det är du som bestämmer...och nu har jag kommandot, börjar jag vackla så sitter han där och påminner mig.

Karma + Oscar= blev verklighet innan han åkte hem till Stockholm, mer av det önskar jag mig. Nu är vi några som Kör OJ TRÄNING på söndagar. Vi är totalt slut efteråt och har verkligen kul tillsammans.

Så nu avslutar jag mina två år med en belöning, på tisdag åker ett gäng från Karma på en härlig träningsresa, den resan avslutar mina två år med Itrim och är starten på mitt nya liv...nya mål och utmaningar väntar

Här äter jag en fantastisk chokladtårta i Krakow. Mina svårigheter är sötsaker...fortsätter jobba med det. Några tips som hjälpt mig
- prata om svårigheterna
- planera både mat och träning
- träna mycket på sommaren
- ät regelbundet
- njut av livet, du lever här och nu
Jag fortsätter att säga - "jag har ansträngt mig men det har inte varit ansträngande". Det finns inget i mitt gamla liv som jag vill tillbaka till och i mitt nya liv finns det inget som jag avstår eller försakar. Jag äter allt men inte alltid.

Ovido - Quiz & Flashcards