Alla inlägg under augusti 2013

Av Christina Bratt - 26 augusti 2013 22:02

Nu är det precis ett år sedan som projekt Hälsa började för mig och Gustaf, och vad det har hänt saker. Tillsammans har vi gått ner 60 kilo, Gustaf hade tjuvstartat och gått ner 10 innan vi började på Karma Träningscenter och Itrim. Itrim handlar om mat, motivation och motion och konceptet har fungerat klockrent för oss båda. Jag kommer att fortsätta ett år till för jag behöver stödet från Anna och Carmen som har varit och är ovärderliga för mig. Idag på min ett års uppföljning fick jag resultatet. - 35 kilo, eller 70 smörpaket, för det är fett som har försvunnit. Min fysiska ålder var för ett år sedan 64 år, idag 38. Midjemåttet har minskat med 37 cm. Astmamedicin har jag slutat med, konditionen är utmärkt. Från att inte ha tränat någonting alls så har jag på ett år genomfört 246 träningspass, de flesta på Karma. Men har även tillbringat en vecka på Playitas och grädden på moset är träningarna på Freluga trädgårdsscen med Oscar Jöback. Inte trodde jag att springa var något för mig, men strax före jul vågade jag mig på att springa intervallträning på löpbandet. Det var tom kul. I maj sprang jag vårruset i Gävle och den 7 september är det dags för tjejmilen. Sen har vi det här med vardagsmotionen, har alltid stegräknare på mig. För ett år sedan gick jag ca 4000 steg om dagen nu är det 13000. Tar aldrig hiss, parkerar alltid långt bort när jag är någonstans. Det har på alla sätt varit ett fantastiskt år. Tänk att sh'bam, kettelbell, cirkelträning, Zumba mm kan var så härligt kul och jobbigt. Träna i grupp är min grej. Förutom stödet från Carmen, Anna och alla andra på Karma så har Itrim grupp 5 varit otroligt stöttande. På söndagar och några av oss tränat tillsammans. Sen är det inte helt fel med att få köpa en helt ny garderob. Att kunna gå och prova kläder på vilken affär som helst är en skön känsla. Har ibland svårt att förstå att jag drar normala storlekar. Nu har jag gjort det enkla - att gå ner i vikt. Det svåra börjar nu - att hålla vikten. Nu är det handfast som gäller och jag får äta allt men inte alltid.

Ovido - Quiz & Flashcards