Direktlänk till inlägg 11 november 2013

Kan jag inspirera andra?

Av Christina Bratt - 11 november 2013 20:37

Nu är det verkligen mörkt ute - hela tiden. Korta stunder är det ljust men då är man inne och arbetar. Livsstilsförändringen har sina svackor i mörkret. Så mycket svårare att få till vardagsmotionen och sötsuget är stort och jag faller alldeles för ofta för frestelsen att stoppa något sött i munnen. Som tur är fortsätter jag att vara ofta på Karma och träna, både på lunchen och efter arbetet.

Jag får ofta frågan Hur ofta tränar du egentligen? Svarar undvikande - ofta, men det är oftast 7-8 pass i veckan, och det är nödvändigt när vardagsmotionen inte blir 10 000 steg om dagen.

Häromdagen fick jag en fråga från Itrim via fb om de fick använda mitt citat "Jag har ansträngt mig men det har inte varit ansträngande". Det känns roligt och inspirerande att något jag har sagt kan betyda något för någon annan. I helgen har jag flera gånger fått höra att jag inspirerar andra med mitt sätt att vara och att jag är en förebild. Självklart blir jag glad men har lite svårt att ta till mig. Men kan mitt sätt att vara inspirera andra är det toppen. I dag ville en skolkompis från grundskolan dela min blogg på sin blogg. Superkul - och Lena bor i Asien, och har tagit del av den. På några få dagar har flera personer runt om mig berömt mig på olika sätt, så nu har jag fått ny energi.

Det är viktigt att hitta strategin för denna livsstilsförändring som är livslång, och det tar tid att programmera om hjärnan. Numera har jag Eva-Karin på ena axeln som säger - var inte så kaxig, du kan inte det här än. Hon har suttit på min ena axel i nästan ett år och ska vara kvar ett tag till. På min andra axel sitter Oscar Jöback - det är du som bestämmer om hjärnan ska ta över. Så rätt, det tar tid att förändra hjärnan men det gäller även när jag tränar och börjar bli trött om hjärnan ska bestämma eller att jag fortsätter lite till.

När jag var i Portugal och lyssnade på Tobias Karlsson och han berättade om när han stängt dörren och öppnat ett fönster och det är det jag gjort.

Stängt dörren till mitt gamla jag med för många kilon att bära och öppnat fönstret till mitt nya liv som ska vara livslångt.

Avslutar med några bilder från min inspirations- och träningsresa i Portugal där jag fick träna med Blossom, Tobias och Oscar. Vi som bor i Bollnäs med omnejd har förmånen att till sommaren träna med Oscar i Freluga. Det kommer jag att göra.

Att börja dagen på den här stranden till soluppgången är bara helt underbart

Dansklass med Tobias, på plankan.

Vi hade även dåligt väder

Svettigt pass med Oscar

Båda i Lorna Jane kläder, efter ett svettigt Pilatespass

Helt slut efter muskel explosionen - det är du som bestämmer om hjärnan ska ta över

Ledarstaben

Slöar i sanden några timmar innan hemfärd

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina Bratt - 21 oktober 2016 23:31

Efter en lång flygresa på 19 timmar inkl byte av plan i Istanbul och mellanlandning i Durban kom vi äntlig till Kapstaden. Blev kärlek vid första ögonkastet. Lång resväg och då skulle vi börja med botaniska trädgård. Hur hade dom tänkt då? Var gansk...

Av Christina Bratt - 25 augusti 2016 14:10

Nu på flygplatsen, snart i Sverige. 1.35 är lagom flygtid. Vädret har inte varit det bästa men avslutas med sol Sopot är både trevligt och vackert Vi tog tåget dit Skulle gärna bo här, billigaste rummet 5000kr per natt. Får bli Sheraton iställe...

Av Christina Bratt - 23 augusti 2016 08:23

Ett år försenat kom vi iväg till Gdansk. Gustafs födelsedagspresent började med att vi blev fyra i stället för tre. Finaste Hanna är också med oss. Bara resan till Arlanda innehöll tre stopp. Tönnebro - Pokémon. Sen... Godis...värsta godisstället, G...

Av Christina Bratt - 27 juli 2016 13:24

Tyvärr finns du inte fysiskt här hos oss, men finns alltid inom oss. 79 år skulle du blivit idag...drygt fyra år sedan du lämnade oss. Men nu är du med din stora kärlek. Du kommer väl ihåg att ta hand om Carinas Theodor, han gillar pannkakor. Nu har ...

Av Christina Bratt - 1 januari 2016 10:09

2015 blev en stor förändring i våra liv. Vi flyttade från vår gård på landet till en nybyggd lägenhet inne i stan. Helt fantastiskt har det blivit. Världen har varit ond i år, alla dessa flyktingströmmar. Men det finns hopp för mänskligheten. Alla mä...

Ovido - Quiz & Flashcards