Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Jul med skräckblandad förtjusning

Av Christina Bratt - 22 december 2013 20:22

Det finns flera utmaningar i år, hitta nya traditioner eftersom vi inga har längre. Fram till 2007 hade jag alltid (förutom ett år) firat i Långsele med mamma och pappa. Vi hade alltid värsta julen med starka traditioner. Samma lika varje år. Mina föräldrar var stora fan av julen. Vi andra hängde på. 2008 var min pappa i livets slutskede och dog några dagar efter jul, efter det har ingen jul varit den andra lik. I fjol åkte vi på kryssning till Asien, men nu är det dags att försöka hitta egna traditioner hemma vid och det känns riktigt bra, granen är klädd, skinkan provsmakad, likaså med knäcken. Paketen inslagna och en del av mamsens kakor bakade. Det kommer att bli en bra jul trots att mina kära föräldrar fattas oss.
Men den största utmaningen är kaloriintaget - hur ska det gå, vilken strategi ska jag välja. Jag har bestämt mig ingen viktuppgång och då finns det bara ett val RÖRA SIG VARJE DAG, 10 000 steg och äta med måtta. Jag kan äta allt men inte alltid. Enklast är att avstå från alkohol så det valet är enkelt för mig. Godis är svårast men några bitar ska jag unna mig. Sen har jag bokat in mig på pass på bästa Karma och över nyår har Lucas bestämt att vi ska träna tillsammans, familjerna Ternqvist och Bratt.
På Karmafesten för några veckor sen fick jag en otroligt fin utmärkelse "årets inspiratör". Vilket fint pris, jag är så stolt, men det är också ett ansvar att få ett sånt pris. Nu har jag krav att fortsätta vara en god förebild och inspiratör. Ska göra mitt bästa. Men jag har god hjälp av alla fantastiska vänner på Karma, vilken inspiration jag får av alla där. TACK ALLA!
God jul på er!

I senaste numret från Itrim finns mitt namn omnämnt, men hänvisning till Facebook, de hade frågat om de fick använda ett av mina citat och jag trodde det var "jag har ansträngt mig men det har inte varit ansträngande", men det var det inte.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina Bratt - 21 oktober 2016 23:31

Efter en lång flygresa på 19 timmar inkl byte av plan i Istanbul och mellanlandning i Durban kom vi äntlig till Kapstaden. Blev kärlek vid första ögonkastet. Lång resväg och då skulle vi börja med botaniska trädgård. Hur hade dom tänkt då? Var gansk...

Av Christina Bratt - 25 augusti 2016 14:10

Nu på flygplatsen, snart i Sverige. 1.35 är lagom flygtid. Vädret har inte varit det bästa men avslutas med sol Sopot är både trevligt och vackert Vi tog tåget dit Skulle gärna bo här, billigaste rummet 5000kr per natt. Får bli Sheraton iställe...

Av Christina Bratt - 23 augusti 2016 08:23

Ett år försenat kom vi iväg till Gdansk. Gustafs födelsedagspresent började med att vi blev fyra i stället för tre. Finaste Hanna är också med oss. Bara resan till Arlanda innehöll tre stopp. Tönnebro - Pokémon. Sen... Godis...värsta godisstället, G...

Av Christina Bratt - 27 juli 2016 13:24

Tyvärr finns du inte fysiskt här hos oss, men finns alltid inom oss. 79 år skulle du blivit idag...drygt fyra år sedan du lämnade oss. Men nu är du med din stora kärlek. Du kommer väl ihåg att ta hand om Carinas Theodor, han gillar pannkakor. Nu har ...

Av Christina Bratt - 1 januari 2016 10:09

2015 blev en stor förändring i våra liv. Vi flyttade från vår gård på landet till en nybyggd lägenhet inne i stan. Helt fantastiskt har det blivit. Världen har varit ond i år, alla dessa flyktingströmmar. Men det finns hopp för mänskligheten. Alla mä...

Ovido - Quiz & Flashcards