Direktlänk till inlägg 11 december 2013

Brevet till mig...vad rätt det blev

Av Christina Bratt - 11 december 2013 22:01

I september förra året fick vi uppdrag att skriva ett brev till oss själva, daterat september 2013. Hur skulle jag kunna skriva ett brev om hur livet skulle vara nu i höst. Jag antog utmaningen, det enda som jag kom ihåg var att när jag nått målvikten skulle jag köpa en Desigualklänning. Idag när jag kom på att det var dags att läsa, var det lite kusligt. Läste flera gånger, skrev jag verkligen detta i fjol, kändes som det var nu i höst. Hur kunde jag ifjol veta hur det skulle bli. Eller har mitt undermedvetna hjälpt mig...då är jag evigt tacksam för mitt undermedvetna.

"Brevet till mig själv. 2013 09 22, men skrivet 2012 09 22

Ja, nu är det drygt ett år sedan som jag och Gustaf bestämde oss för att ta tag i våra liv. Vi var less på att vara soffpotatisar. Sedan hade vi också fått oss några tankeställare pga av Gustafs svåra sjukdom.
Redan på hälsoanalysen när jag gick en engelsk mil kände jag den där kicken av pulshöjning.
Då var varje måltid som om det var sista gången vi fick mat. Det var inte bara att vi tyckte om mat, vi tyckte om mycket mat. Idag har vi hittat balansen i ätandet. Men det har varit en kamp, hela tiden har vi påmint varandra, allt för att inte falla in i våra gamla vanor. Två stora utmaningar har vi haft när det gäller ätandet. Jul- och nyårskryssningen i Asien - har aldrig sett så mycket mat, men det fanns mycket nyttigt som var gott och vi var duktiga på att träna.
Andra utmaningen var sommaren. Ibland åkte vi dit men tvingade in oss i våra nya vanor. Utan Karma Träningscenter med dess fantastiska personal hade det aldrig gått.
När jag tittar mig i spegeln och ser att drygt 60 smörpaket fett har jag tagit bort, då känner jag bara WOW. Här står jag i min nya Desigual klänning, som jag har längtat. Jag känner mig så nöjd och tillfreds med mitt nya jag. Vilken 50 års present jag gett mig själv.
Även från omgivningen får jag komplimanger, en del som inte sett mig på ett tag hajar till, de känner inte igen mig. Även jag hajar till.
Nu orkar jag med vardagen på ett annat sätt, är pigg på ett helt annat sätt. Det som är mest fantastiskt är att vi gjort det tillsammans och att det är så himla roligt att träna.
All tid, ansträngning och pengar - det har verkligen varit och är värt det.
Svårigheterna som jag ser och det jag oroar mig för är att falla in i gamla mönster därför har jag tecknat avtal för ett år till. Det känns tryggt. Kan inte förstöra detta.

Tänk på vad du äter - det finns mat även i morgon och fortsätt att röra på dig"

 
 
Lena

Lena

12 december 2013 05:28

Va härligt. Jag försöker se mig själv om ett år. Planerar redan hur jag ska undvika alla fällor i sommar då jag kommer hem till Sverige, men det är några månader kvar och jag kanske har kommit in i en bra rutin så jag inte hamnar i fällorna. Jag hoppas det i alla fall och jag siktar in mig på det.

http://fatinkl.bloggplatsen.se

Christina Bratt

12 december 2013 15:43

Det är bara att kämpa på, och bara att du berättar för andra gör att du är en bit på väg. Att ha stöd i varandra underlättar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christina Bratt - 21 oktober 2016 23:31

Efter en lång flygresa på 19 timmar inkl byte av plan i Istanbul och mellanlandning i Durban kom vi äntlig till Kapstaden. Blev kärlek vid första ögonkastet. Lång resväg och då skulle vi börja med botaniska trädgård. Hur hade dom tänkt då? Var gansk...

Av Christina Bratt - 25 augusti 2016 14:10

Nu på flygplatsen, snart i Sverige. 1.35 är lagom flygtid. Vädret har inte varit det bästa men avslutas med sol Sopot är både trevligt och vackert Vi tog tåget dit Skulle gärna bo här, billigaste rummet 5000kr per natt. Får bli Sheraton iställe...

Av Christina Bratt - 23 augusti 2016 08:23

Ett år försenat kom vi iväg till Gdansk. Gustafs födelsedagspresent började med att vi blev fyra i stället för tre. Finaste Hanna är också med oss. Bara resan till Arlanda innehöll tre stopp. Tönnebro - Pokémon. Sen... Godis...värsta godisstället, G...

Av Christina Bratt - 27 juli 2016 13:24

Tyvärr finns du inte fysiskt här hos oss, men finns alltid inom oss. 79 år skulle du blivit idag...drygt fyra år sedan du lämnade oss. Men nu är du med din stora kärlek. Du kommer väl ihåg att ta hand om Carinas Theodor, han gillar pannkakor. Nu har ...

Av Christina Bratt - 1 januari 2016 10:09

2015 blev en stor förändring i våra liv. Vi flyttade från vår gård på landet till en nybyggd lägenhet inne i stan. Helt fantastiskt har det blivit. Världen har varit ond i år, alla dessa flyktingströmmar. Men det finns hopp för mänskligheten. Alla mä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards